söndag 15 november 2009

Malmö /Sthlm t.o.r-14 timmar.

Sitter i Kims farsas volvo på väg hem från en hektisk dag i huvudstaden. Suttit och blivit filmade i en timme på fatboykuddar på hotel Norrtull. Jammade på våran Nannelåt, svettigt!

Med dålig bilsömn i ögonen haltade ett något skadeskjutet Spootlajtz in i receptionen, ett par kaffekoppar senare hittade vi den sista unsen energi i våra stövlar. Tyckte vi alla skötte oss bra.
Eller dem sa det i alla fall när vi var klara.

Jimmy fick svara på en del frågor om låten och vad jag hörde så skötte han det super, blev dock lite provocerad om skånsk patriotism. men han föll inte i fällan.
Sen blev det min tur (Tommy) lite nervös och röd i huvudet smyger jag fram. Frågar om jag skall sitta här?
Då menar jag alltså samma stol som Jimmy suttit i!!!!!! Dum fråga eller?
Sen börjar han fråga en massa om mig, jag svarar så gott jag kan. Tyckte med jag skötte mig super. Vad jag inte ser är att kameran inte är riktad mot mig, o samtidigt plockar ljudkillen ner utrustningen..... Grejen är den att jag verkligen tycker att jag sätter alla svaren klockrent och är jättenöjd ända tills jag fattar att det inte är på riktigt.
Jimmy tyckte det var skitroligt.......... inte jag:-(

Nu till viktigare saker, om en vecka smäller det på riktigt!
Ett litet band från Svedala skall representera sin by i rikssänd TV. Talar för oss alla när jag berättar och hurra för alla sms och inlägg som vi får varje dag. Fler ju närmre tävlingen vi kommer. Minsta lilla vink om stöd till oss känns verkligen som en jätteklapp på axeln.
Svedala går verkligen in för detta o vi känner hur vi har alla i ryggen. TACK som f_n har vi skrivit flera ggr men det tåls att upprepas om och om igen!

Så nu går vi ner i lokalen igen och stänger in oss för att slippa till en helt ok låt till en riktig diamant, 24 karat! Känns verkligen roligt nu igen. Fast att det går mycket av vår vakna tid så kan det vara värt det....... Vem vet?

MVH Spootlajtz

4 kommentarer:

  1. Vad jag hoppas på att ni får en guldstjärna direkt!!

    SvaraRadera
  2. Vi ser verkligen fram emot att kunna vara på plats i Strängnäs när det historiska sker !!
    Har funderat på vilket som går fortast, att skicka ett sms eller att ringa in rösten..?
    Telefonen ska glöda !

    SvaraRadera
  3. Lördag kommer att gå till historien pojkar!! Det var den dagen då en ny stjärna upptäcktes nationellt!!!!

    SvaraRadera
  4. Då drar det ihop sig mer och mer.... Jag tror jag talar för många när jag säger att det ska bli himla spännande och telefonen kommer att glöda som vi ringer. Stort lycka till pojkar!!!!!!

    SvaraRadera