söndag 22 november 2009

Sjukt nöjda!!!!

Spootlajtz vill först och främst tacka varenda en som stöttade oss igår. Helt fantastiskt att så många bryr sig om oss. Stort stort TACK!!!!!!!!

Dagen och det vi fick uppleva igår är det sjukaste vi varit med om. Vi blev behandlade som proffs!! Av allt och alla. När har det tidigare i den Spootlajtzianska historien hänt att folk på scen står och trär på en våra instrument. Allt var så förberett så vi stod helt paffa och bara tittade på. Tack Elak, Nisse, Linus, Krille, Janne och alla ni andra som jobbade på och runt scenen. Vi vill oxå passa på att tacka Ellen vår värdinna som följde oss hela dagen. Hon höll stenkoll på vart vi befann oss, så vi inte missade våra hålltider.
Producent-assistent Sara, vilken glädjespridare du är, dig glömmer vi aldrig.
Erik och övriga i film-teamet.
Spootlajtz tackar oxå Snygge Magnus, Thomas och Melissa för mindre snygg kritik. =)
Peter Settman vilken kille!!!

Grabbarna i Torgny Melins, så goa och mysiga. Mannerz riktigt trevliga killar, lycka till.
Stort grattis till Titanix. Carina Jarneeks pratade vi inte så mycket med, hon höll sig mest för sig själv.

Vår dag igår såg ut ungefär så här.
08.00 Frukost.
08.30 Samling för ljudrepetion.
09.00 Ljudrepetion 34:an 3 ggr, avundsjuk 2ggr.
10.00 Rundpingis på hotellet.
11.00 Scen-coachning med Lotta från Fame-factory/Floorfiller
12.00 Lunch
13.00 Bild/kamera repetion, 34:an 3ggr, avundsjuk 3ggr.
14.00 Möte backstage med alla tävlande.
15.00 Fotografering Spootlajtz dansbandsblickar.
16.00 Generalrepetion.
18.00 Middag
18.30 Sminkning
19.00 Intervju med Frida om relationer/anhöriga
19.30 Intervju med Strängnäs lokal-tv.
19.45 Pep-talk av Sara
20.00 Live-sändning.
20.22 Spootlajtz gör Tv-debut.
22.00 Pressmöte.
23.00 Får vi äntligen träffa våra underbara nära och kära.
00.00 Godnatt.

Som jag skrev igår, denna dag går inte med ord att beskrivas. Vi försöker så gott vi kan men det går inte. Ni alla som såg oss på tv måste ha sett hur sjukt nöjda och hur fantastiskt roligt vi hade. Vi blev totaltsågade av juryn men vi var och är sjukt nöjda ändå.

Känslan att få gå upp i direktsänd tv och få köra en låt är helt sanslöst kul, att vi sen står med Titanix och Carina Jarneeks och väntar på besked om vilket band som ska få göra sitt andra framträdande kändes hopplöst. Vi var inte ett skit nervösa för vi hade inte en enda förhoppning av att få köra vår andra låt efter juryns kritik. Vi hade helt enkelt gett upp!!
När vårt namn ropas upp, exploderar vi i ett glädjerus som inte går att beskriva. Vilken jävla urladdning. Vi tackar varenda en som lagt så många röster på oss. Vi är er evigt tacksamma och vi vet inte hur vi ska kunna återgälda er.

Jag, Jimmy läste precis upp detta blogg meddelande för övriga i bandet, bara så att de tycker det låter ok. Då kom tårarna. Vi är sjukt rörda över denna resa som vi delat med er alla.

Det står mycket om oss i tidningarna i dag och jag vet att folk tar åt sig om de olika artiklarna, artikeln om att vi hade gräl med Melissa är sjukt vinklad. Så är det i många tidningar. Vi gick fram och tacka henne för denna dag och att vi inte hade några bad-feelings mot hennes utlåtande. Då ger hon mig, Jimmy en riiiiiiiktigt lång kram och förklarar sig igen. Hon ville att vi skulle förstå henne rätt. Och det gjorde vi oxå. När hon kramar mig en andra gång kommer pressfotograferna fram och tar en massa bilder. Vi skojar med henne och Tommy säger att han ska sluta spela musik pga. hennes kritik haha. Hon tar åt sig av det, vi bara skrattar. Det sista hon säger till mig innan vi möter övriga pressen är följande: Vad ni än gör så sök nästa år oxå!! De vill ha bra tv och det får dem med band som oss. Senare på kvällen bjuder hon upp oss i baren och bjuder på öl. Hon måste älska oss!!

Tack för oss! /Spootlajtz



10 kommentarer:

  1. Det är fler än hon som älskar er! Ni gjorde ett så sjukt bra framträdande igår!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ni var KANON !Vill se mycket mycket mer av er!

    SvaraRadera
  3. Det är vi som ska tacka för att vi fick dela denna STOORA kväll med er !!
    Ni är de enda bandet som det skrivs om i dagspressen, inget av de andra banden nämns nå't speciellt !

    Skitbra jobbat grabbar !!
    Vi är grymt stolta över er !

    SvaraRadera
  4. Är riktigt glad för att ni kommit så långt med ert intresse. Det måste vara fantastiskt att vara med i direktsändning och ni är otroligt ödmjuka i er ton. Fortsätt så killar och sök igen nästa år. Som sagt, det är bra teve de är ute efter och det fixade ni!
    /Jessica Ziegenfeldt

    SvaraRadera
  5. Hej Killar!!!
    Grymma Ni var!! Missade ju programmet i Lördags då jag var på galej:) men jag stängde på TV:n på söndagen utan att jag visste vilka band som skulle va med och då kommer Ni upp på scen!! Med Jimmy i spetsen!! Då slog det mig att för längesen jobbade jag ihop med en kille på Toftaängens sjukhem som hette Jimmy....tror det var -99 el nått sånt!!! Det måste ju bara vara du då jag vet att du sa till mig att komma på en spelning som du skulle göra med ditt "Spootlajtz" i Svedal samma sommar....härligt!!!! Jag vet inte om du kommer ihåg mig, Linda Seger, men roligt att få se dig igen efter så många år!! Och Live på TV med!!!!!!
    Ser ut som livet leker, härligt!!!!

    Ha det gott!!! Linda Seger (finns på facebook)

    SvaraRadera
  6. Hej jag gillar vanligtvis inte dansband men i helgen var jag glad att pappa gör det så att jag fick se er. Fantastiskt bra! Bra att Melissa var schysst efter och så men jag tycker att det framstod RIKTIGT illa när man såg på tv.

    SvaraRadera
  7. Ni var helt klart BÄST!!!! :))))

    SvaraRadera
  8. Så jävla bra!

    Hoppas man får se er igen!


    P.S Det konservativa etablissemanget tyckte inte att Miles Davis spelade jazz när han dök upp...

    SvaraRadera
  9. Är det inte dax för nästa utmaning nu.... Melodifestivalen kanske???? Ni hade lätt vunnit hela skiten :)

    SvaraRadera
  10. Fy för elaka jurymedlemmar. Inget fint sätt att ge kritik på när man säger "ni suger"...

    SvaraRadera